Kjærlighet - håp og medfølelse

04.04.2022

Fra Wenche Myhre, som i fjor prøvebodde huset til Anne Ulven, har vi fått en artikkel.

HEI ALLE SAMMEN...

Jeg tenker mye på dere og savner den flotte naturen, det herlige lyset og trivelige menneskene!

Jeg har jobbet en liten stund med å få til et prosjekt med en liten statue i Bugøynes. Statuen har en spesiell historie som du kan lese mer om i denne artikkelen og vedlagte link.

«UNITED HOPE ANGEL» prosjektet ble startet i 2005 av den svenske kunstneren Lehna Edwall.

Prosjektet består av 49 engler, den er ca 70 cm høy, laget i betong og veier 40 kg . Så langt er det 42 engler plassert rundt om i hele verden. Kanskje den 43dje vil bli i Bugøynes?

https://www.unitehopeproject.com/world-map

Mitt første bekjentskap med denne symbolske statuen fikk jeg på Fæørøyene, Mykines i 2014.

Jeg har hatt kommunikasjon med kunstneren og hun har sagt seg villig til å plassere en av statuene i Bugøynes - dette er en gave til bygda. Lehna Edwall og to av hennes samarbeidspartnere tar den lange turen fra Stockholm til Bugøynes med United Hope Angel og blir med på plasseringen av den 28 Mai i år.

Engelen har et vakkert budskap om KJÆRLIGHET, HÅP OG MEDFØLELSE, og jeg håper dere ønsker å ta godt imot den?

Det hadde vært utrolig hyggelig om Bugøynes kan være en av de 49 «hjemmene» for et slikt verdensomspennende nettverk med et godt budskap i en eller så trist tid for Europa.

Jeg ønsker det vil kunne finnes en fin liten høytliggende kolle dit man kan gå for å nyte budskapet denne engelen bærer med seg, puste inn den friske luften, se den vakre statuen, den vakre Varangerfjorden og den vakre bygda dere har langt der nord. Finne et stille øyeblikk og bare fundere litt på budskapet og NYTE !

Jeg er i litt dialog med noen av dere slik at man i fellesskap finner en god plass. Det er en dialog med FeFo som er eier av grunnen slik at de kan gi sin tillatelse til plasseringen.

Jeg skal selv til Finnmark, Vadsø, Vardø, Hamningberg mm. og en tur innom Bugøynes i slutten av Mai så håper dette litte prosjektet kan la seg realisere 28 Mai.

HA EN STRÅLENDE PÅSKE ALLE SAMMEN !

Om du har noe på hjertet treffer du meg på wenche.myhre@icloud.com eller tlf 48282849.

Du kan lese mer om prosjektet her: https://www.unitehopeproject.com/about

«Kunst for universell kjærlighet.

Unitehope-prosjektet er et verdensomspennende nettverk som skaper en stille kjede av kjærlighet, håp og medfølelse ved hjelp av Unitehope-engelen.

Prosjektet startet i 2005.

Ved å reise med Unitehope-engelen og presentere den som en gave til et sted og dets folk, forbinder vi mennesker over hele verden og de blir en del av denne bevegelsen.

vi tror at det å gi er å motta,

i å forene i stedet for å splitte,

at du betyr noe og at valgene dine er viktige,

at det minste lyset kan lyse opp det dypeste mørket

og at vi har makt til å skape endring.

Prosjektet ønsker alle velkommen til å delta!»

Det finnes en engel til i Norge, som er plassert i Vallersund ikke langt fra Trondheim. De to bildene av engelen i solnedgang er lånt med tillatelse til offentliggjøring.